+31 6 39588356 info@mcdienstverlening.nl

Algemene Voorwaarden

 

Artikel 1 – Begrippen

1. In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven:

2. Aanbod: Ieder schriftelijk Aanbod aan Koper tot het leveren van Producten door Verkoper waar deze voorwaarden onverbrekelijk mee verbonden zijn.

3. Consument: De natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf.

4. Koper: De Consument die een Overeenkomst (op afstand) aangaat met Verkoper.

5. Overeenkomst: De koopovereenkomst (op afstand) die strekt tot de verkoop en levering van Producten die door Koper gekocht zijn van M.C. Dienstverlening.

6. Producten: De Producten die door M.C. Dienstverlening worden aangeboden zijn kunststof kozijnen in de breedste zin van het woord.

7. Verkoper: De aanbieder van Producten aan Koper, hierna: M.C. Dienstverlening.

8. Werkzaamheden: de Werkzaamheden die M.C. Dienstverlening aanbiedt zijn alle Werkzaamheden om buiten dienstbetrekking met als doel een werk van stoffelijke aard tot stand te brengen en op te leveren (installatie/montage van Producten)

Artikel 2 – Toepasselijkheid

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op ieder Aanbod van M.C. Dienstverlening en iedere Overeenkomst
tussen M.C. Dienstverlening en een Koper en op elk Product dat door M.C. Dienstverlening wordt aangeboden.

2. Voordat een Overeenkomst (op afstand) wordt gesloten, krijgt Koper de beschikking over deze algemene voorwaarden.
Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal M.C. Dienstverlening aan Koper aangeven op welke wijze Koper de algemene
voorwaarden kan inzien, welke in elk geval op de website van M.C. Dienstverlening zijn gepubliceerd, zodat Koper deze
algemene voorwaarden eenvoudig kan opslaan op een duurzame gegevensdrager.

3. In uitzonderlijke situaties kan van deze algemene voorwaarden afgeweken worden als dit expliciet en schriftelijk met
M.C. Dienstverlening is overeengekomen.

4. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende, gewijzigde en vervolgovereenkomsten met Koper.
Eventuele algemene en/of inkoopvoorwaarden van Koper worden uitdrukkelijk van de hand gewezen.

5. Indien één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden gedeeltelijk of geheel nietig zijn of worden verni-
etigd, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden in stand en zal de nietige/vernietigde bepaling(en) vervangen worden door een bepaling met dezelfde strekking als de originele bepaling.

6. Onduidelijkheden over de inhoud, uitleg of situaties die niet geregeld zijn in deze algemene voorwaarden dienen beoor-
deeld en uitgelegd te worden naar de geest van deze algemene voorwaarden.

7. Indien in deze algemene voorwaarden wordt verwezen naar zij/haar, dient dit tevens te worden opgevat als een verwijz-
ing naar hij/hem/zijn, indien en voor zover van toepassing.

Artikel 3 – Het Aanbod

1. Alle door M.C. Dienstverlening gedane aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders is aange-
geven. Indien het Aanbod beperkt of onder specifieke voorwaarden geldig is, wordt dit uitdrukkelijk in het Aanbod vermeld. Van een Aanbod is eerst sprake als deze schriftelijk is vastgelegd.

2. Het door M.C. Dienstverlening gedane Aanbod is vrijblijvend. M.C. Dienstverlening is slechts aan het Aanbod gebonden indien de aanvaarding hiervan door Koper schriftelijk binnen 14 dagen wordt bevestigd, of doordat Koper het verschuld-
igde bedrag reeds heeft voldaan. Niettemin heeft M.C. Dienstverlening het recht een Overeenkomst met een potentiële Koper om een voor M.C. Dienstverlening gegronde reden te weigeren.

3. Het Aanbod bevat een nauwkeurige omschrijving van het aangeboden Product met bijbehorende prijzen. De beschri-
jving is dusdanig gedetailleerd zodat Koper in staat is om een goede beoordeling van het Aanbod te maken. Kennelijke vergissingen of fouten in het Aanbod kunnen M.C. Dienstverlening niet binden. Eventuele afbeeldingen en specifieke gegevens in het Aanbod zijn slechts een indicatie en kunnen geen grond zijn voor enige schadevergoeding of het ontbinden van de Overeenkomst (op afstand). M.C. Dienstverlening kan niet garanderen dat de kleuren in de afbeelding exact overeenkomen met de echte kleuren van het Product.

4. Levertijden en Termijnen vermeld in het Aanbod van M.C. Dienstverlening zijn indicatief en geven de Koper bij overschri-
jding ervan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

5. Een samengestelde prijsopgave verplicht M.C. Dienstverlening niet tot levering van een deel van de in de aanbieding of
Aanbod begrepen Producten tegen een deel van de opgegeven prijs.

6. Indien en voor zover sprake is van een aanbieding geldt dit niet automatisch voor nabestellingen. Aanbiedingen zijn
slechts geldig tot de voorraad strekt, en volgens het op-is-op-principe.

Artikel 4 – Totstandkoming van de Overeenkomst

1. De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat Koper een Aanbod van M.C. Dienstverlening heeft aanvaard door
het betreffende Product te betalen.

2. Een Aanbod kan door M.C. Dienstverlening gedaan worden via de website of via werkspot.

3. Indien Koper het Aanbod heeft aanvaard door een Overeenkomst te sluiten met M.C. Dienstverlening, zal M.C. Dienstver-
lening de Overeenkomst met Koper schriftelijk, althans per e-mail bevestigen.

4. Indien de aanvaarding (op ondergeschikte punten) afwijkt van het Aanbod is M.C. Dienstverlening daaraan niet gebon-
den.

5. M.C. Dienstverlening is niet gehouden aan een Aanbod indien Koper redelijkerwijs had kunnen verwachten of heeft
moeten begrijpen of behoorde te begrijpen dat het Aanbod een kennelijke vergissing of verschrijving bevat. Aan deze
vergissing of verschrijving kan Koper geen rechten ontlenen.

6. Het herroepingsrecht voor koper is uitgesloten wegens maatwerk Producten.

 Artikel 5 – Uitvoering van de Overeenkomst

1. M.C. Dienstverlening zal de Overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uitvoeren.

2. Indien en voor zover een goede uitvoering van de Overeenkomst dit vereist, heeft M.C. Dienstverlening het recht bepaal-
de werkzaamheden naar eigen inzicht te laten verrichten door derden.

3. Koper draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan M.C. Dienstverlening aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waar-
van de Koper redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de Overeenkomst, tijdig aan M.C. Dienstverlening worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de Overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan M.C. Dienstverlening zijn verstrekt, heeft M.C. Dienstverlening het recht de uitvoering van de Overeenkomst op te
schorten.

4. Bij de uitvoering van de Overeenkomst is M.C. Dienstverlening niet verplicht of gehouden om de aanwijzingen van Koper op te volgen indien daardoor de inhoud of omvang van de Overeenkomst wordt gewijzigd. Indien de aanwijzingen meerwerk opleveren voor M.C. Dienstverlening, is Koper gehouden om dienovereenkomstig de aanvullende- of bijkomende kosten te vergoeden.

5. M.C. Dienstverlening kan alvorens over te gaan tot uitvoering van de Overeenkomst zekerheid verlangen van Koper, dan
wel volledige vooruitbetaling.

6. M.C. Dienstverlening is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan doordat M.C. Dienstverlening
is uitgegaan van door de Koper verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens, tenzij deze onjuistheid of onvolledigheid
voor M.C. Dienstverlening bekend was.

7. Koper vrijwaart M.C. Dienstverlening voor eventuele aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de
Overeenkomst schade lijden en welke aan Koper toerekenbaar zijn.

Artikel 6 – Levering

1. Indien de aanvang, voortgang of (op)levering van de Overeenkomst wordt vertraagd doordat bijvoorbeeld Koper niet of
niet tijdig alle gevraagde informatie heeft aangeleverd, onvoldoende medewerking verleent, de (aan)betaling niet tijdig is
ontvangen door M.C. Dienstverlening of er door andere omstandigheden buiten de macht van M.C. Dienstverlening enige vertraging ontstaat, heeft M.C. Dienstverlening recht op een redelijke verlenging van de (op)leveringstermijn. Alle over-
eengekomen (op)leveringstermijnen zijn nooit fatale termijnen. Koper dient M.C. Dienstverlening schriftelijk in gebreke te stellen en haar een redelijke termijn gunnen om alsnog te kunnen (op)leveren. Koper heeft door de ontstane vertraging
geen recht op enige schadevergoeding.

2. Koper is verplicht de Producten af te nemen op het moment waarop deze haar volgens de Overeenkomst ter beschik-
king worden gesteld, ook indien deze haar eerder of later dan overeengekomen worden aangeboden.

3. Indien de Koper afname weigert of nalatig is met het verstrekken van informatie of instructies die noodzakelijk zijn voor
de levering, is M.C. Dienstverlening gerechtigd de Producten op te slaan voor rekening en risico van Koper.

4. Indien de Producten worden bezorgd door M.C. Dienstverlening of een externe vervoerder is M.C. Dienstverlening,
tenzij schriftelijk anders overeengekomen, gerechtigd eventuele bezorgkosten in rekening te brengen. Deze zullen alsdan
afzonderlijk worden gefactureerd tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

5. Indien M.C. Dienstverlening gegevens behoeft van Koper in het kader van uitvoering van de Overeenkomst, vangt de
levertijd pas aan nadat Koper alle gegevens nodig voor de uitvoering aan M.C. Dienstverlening ter beschikking heeft
gesteld.

6. Indien M.C. Dienstverlening een termijn voor levering heeft opgegeven, is deze indicatief. Voor levering buiten Nederland
gelden langere leveringstermijnen.

7. M.C. Dienstverlening is gerechtigd de Producten in gedeelten te leveren, tenzij hiervan bij Overeenkomst is afgeweken of aan de deellevering geen zelfstandige waarde toekomt. M.C. Dienstverlening is gerechtigd het aldus geleverde afzonderlijk te factureren.

8. Leveringen worden alleen uitgevoerd indien alle facturen zijn voldaan tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen. M.C.
Dienstverlening behoudt zich het recht voor om levering te weigeren indien gegronde vrees voor niet-betaling bestaat.

Artikel 7 – Verpakking en transport

1. M.C. Dienstverlening verbindt zich jegens Koper om de te leveren Producten behoorlijk te verpakken en op zodanige
wijze te beveiligen, dat zij bij normaal gebruik hun bestemming in goede staat bereiken.

2. Tenzij schriftelijk anders overeengekomen geschieden alle leveringen inclusief omzetbelasting (btw), inclusief verpak-
king en verpakkingsmateriaal.

3. Het aannemen van Producten zonder op- of aanmerkingen op de vrachtbrief of het reçu geldt als bewijs dat de verpak-
king in goede staat verkeerde ten tijde van de aflevering.

Artikel 8 – Onderzoek, reclamaties

1. Eventuele zichtbare gebreken of tekorten dienen na levering schriftelijk aan M.C. Dienstverlening te worden gemeld op
info@mcdienstverlening.nl. Koper heeft hiertoe een termijn van 14 dagen na levering. Niet zichtbare gebreken of tekorten behoren binnen 14 dagen na de ontdekking doch uiterlijk binnen 6 maanden na levering te worden gemeld. Bij beschad-
iging van het Product door onzorgvuldige omgang door Koper zelf, is Koper zelf aansprakelijk voor eventuele waardever-
mindering van het Product.

2. Indien ingevolge het vorig lid tijdig wordt gereclameerd, blijft Koper verplicht tot betaling van de gekochte Producten.
Als Koper gebrekkige Producten wenst te retourneren, dan geschiedt zulks uitsluitend met voorafgaande schriftelijke
toestemming van M.C. Dienstverlening op de wijze zoals door M.C. Dienstverlening aangegeven.

3. M.C. Dienstverlening is gerechtigd een onderzoek te starten naar de echtheid en de staat van de geretourneerde Pro-
ducten voordat terugbetaling zal plaatsvinden.

4. Terugbetalingen aan Koper worden zo spoedig mogelijk verwerkt, doch kan de terugbetaling uiterlijk 14 dagen duren na
ontvangst van verklaring van Koper tot ontbinding. Terugbetaling geschiedt op het eerder opgegeven rekeningnummer.

5. Bij gebreke van een volledige levering, en/of indien een of meerdere Producten ontbreken, en dit aan M.C. Dienstverlen-
ing te wijten is, zal M.C. Dienstverlening na een verzoek daartoe van Koper, het ontbrekende Product(en) nasturen dan wel de resterende order annuleren. De ontvangstbevestiging van de Producten is hierbij leidend. Enige schade die door Koper
geleden is ten gevolge van de (afwijkende) omvang van de levering, kan niet verhaald worden op M.C. Dienstverlening.

Artikel 9 – Installatiewerkzaamheden

1. Indien overeengekomen kan M.C. Dienstverlening het Product installeren bij Koper.

2. M.C. Dienstverlening zal zich inspannen om de installatie met de grootst mogelijke zorgvuldigheid uit te voeren zoalsvan een goed opdrachtnemer verlangd mag worden. Alle Werkzaamheden worden uitgevoerd op basis van een inspan-
ningsverbintenis, tenzij expliciet en schriftelijk een resultaat is overeengekomen dat uitvoerig is beschreven. In geen geval staat M.C. Dienstverlening ervoor in dat de uitgevoerde Werkzaamheden en/of de door haar geleverde Producten geschikt zijn voor het door Koper beoogde doel.

3. M.C. Dienstverlening verricht geen (bouwkundige) aanpassingen aan elektra.

4. Alle instructies, aanwijzingen, adviezen en meer worden geacht onder de uitdrukkelijke goedkeuring van Koper gedaan
te zijn indien deze door werknemers, ondergeschikten en/of door Koper ingeschakelde derden zijn gedaan. Schade ten gevolge van het onbevoegd of buiten de omvang van de opdracht geven van deze instructies e.d. komt geheel voor rekening en risico van Koper.

5. M.C. Dienstverlening is gerechtigd om voor de uitvoering van de Werkzaamheden naar eigen inzicht derden in te
schakelen.

6. De omvang van de uitvoering van de Werkzaamheden strekt zich uit tot hetgeen expliciet door partijen is overeenge-
komen, en/of is opgenomen in de melding van een storing. M.C. Dienstverlening zal Koper informeren over alle omstan-
digheden die van invloed kunnen zijn op (de beschikbaarheid) van het onderhoud.

7. Koper is verplicht ervoor zorg te dragen dat:

– Alle voor de uitvoering van de Overeenkomst benodigde informatie, gegevens en bescheiden (waaronder tevens versta-
an kaarten, tekeningen, overzichten, modellen, aansluitingen en meer tijdig en op de door M.C. Dienstverlening gewenste wijze aan M.C. Dienstverlening er beschikking worden gesteld;

– M.C. Dienstverlening op de overeengekomen datum(s) en tijden toegang krijgt tot de locatie, welke locatie voldoet aan
de hiervoor geldende wettelijke (veiligheids)eisen en arbeidsomstandigheden (al dan niet conform CAO). Bij gebreke
hiervan is M.C. Dienstverlening gerechtigd om zijn Werkzaamheden op te schorten zolang hieraan niet voldaan is, zonder
gehouden te zijn tot vergoeding van enige (vertragings)schade.

– De door Koper ingeschakelde derden hun Werkzaamheden en/of leveringen dusdanig verrichten, dat M.C. Dienstverlen-
ing geen vertraging en geen belemmering ondervindt bij de uitvoering van de Overeenkomst c.q. Werkzaamheden;

– M.C. Dienstverlening tijdig beschikt over voldoende gelegenheid voor aanvoer, opslag en/of afvoer van materialen en/of
hulpmiddelen;

– De locatie in zodanige staat is dat M.C. Dienstverlening ongehinderd haar Werkzaamheden kan verrichten en/of voortz-
etten;

– M.C. Dienstverlening op de locatie beschikt over aansluitmogelijkheden voor elektriciteit. Koper dient de kosten hiervan
te vergoeden. Verloren arbeidsuren als gevolg van stroomuitval komen eveneens voor rekening van de Koper;

– De locatie dient over voldoende voorzieningen te beschikken voor het juist en volledig inzamelen van afval;

– De locatie dient (indien mogelijk) over een geschikte ruimte te beschikken waar gereedschappen, materialen en meer
van M.C. Dienstverlening opgeslagen kunnen worden zonder dat beschadiging c.q. diefstal van deze Producten kan
plaatsvinden. Ingeval van diefstal, verlies of beschadiging komen de kosten hiervan voor rekening van Koper;
Op de locatie dienen de door M.C. Dienstverlening in redelijkheid gewenste overige voorzieningen aanwezig te zijn, zonder
dat hiervoor (extra) kosten aan M.C. Dienstverlening gerekend worden.

8. Indien Koper niet tijdig aan de in dit artikel genoemde verplichtingen voldoet, is M.C. Dienstverlening gerechtigd de
uitvoering van de Overeenkomst op te schorten tot het moment dat Koper wel aan zijn verplichtingen heeft voldaan.
De kosten in verband met de opgelopen vertraging en/of de kosten voor het verrichten van extra Werkzaamheden c.q.
overige gevolgen die hieruit voortvloeien komen voor rekening en risico van Koper.

9. Indien Koper zijn verplichtingen niet nakomt en M.C. Dienstverlening nalaat van Koper nakoming te verlangen, tast dit
het recht van « om op een later tijdstip alsnog nakoming te verlangen niet aan.

Artikel 10 – Prijzen

1. Tijdens de geldigheidsduur van het Aanbod worden de prijzen van de aangeboden Producten niet verhoogd, behoudens
het geval dat er veranderingen zijn in btw-tarieven.

2. De in het Aanbod vermelde prijzen zijn inclusief btw, tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld.

3. De prijzen zoals genoemd in het Aanbod zijn gebaseerd op de ten tijde van het afsluiten van de Overeenkomst geldende kostenfactoren zoals: de in- en uitvoerrechten, vracht- en lossingskosten, assurantie en eventuele heffingen en belastin-
gen.

4. Indien sprake is van Producten of grondstoffen waarvan er prijsschommelingen op de financiële markt zijn en waarop
M.C. Dienstverlening geen invloed heeft, kan M.C. Dienstverlening deze Producten met variabele prijzen aanbieden. Bij het
Aanbod wordt vermeld dat de prijzen richtprijzen zijn en kunnen schommelen.

Artikel 11 – Betaling en incassobeleid

1. Betaling dient bij voorkeur vooraf te geschieden in de valuta waarin is gefactureerd via de aangegeven methode.

2. Koper dient vooraf 50% van het factuurbedrag vooraf te betalen. 40% van het factuurbedrag dient op de dag van lever-
ing/installatie te geschieden. 10% van het van het factuurbedrag dient na oplevering te geschieden.

3. Koper kan geen rechten of verwachtingen ontlenen aan een vooraf afgegeven begroting, tenzij partijen uitdrukkelijk
anders zijn overeengekomen.

4. Koper dient betaling ineens te voldoen op het aan haar kenbaar gemaakte rekeningnummer en gegevens van M.C.
Dienstverlening. Partijen kunnen enkel na expliciete en schriftelijke toestemming van M.C. Dienstverlening een andere
betalingstermijn overeenkomen.

5. Indien een periodieke betalingsverplichting van Koper is overeengekomen, is M.C. Dienstverlening gerechtigd om de
geldende prijzen en tarieven schriftelijk aan te passen met inachtneming van een termijn van 3 maanden.

6. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van Koper zijn de vorderingen van M.C. Dienstver-
lening op de Koper onmiddellijk opeisbaar.

7. M.C. Dienstverlening heeft het recht de door de Koper gedane betalingen te laten strekken in de eerste plaats in minder-
ing van de kosten, vervolgens in mindering van de opengevallen rente en tenslotte in mindering van de hoofdsom en de lopende rente. M.C. Dienstverlening kan, zonder daardoor in verzuim te komen, een Aanbod tot betaling weigeren, indien de Koper een andere volgorde voor de toerekening aanwijst. M.C. Dienstverlening kan volledige aflossing van de hoofd-
som weigeren, indien daarbij niet eveneens de opengevallen en lopende rente alsmede de kosten worden voldaan.

8. Koper zal eerst een schriftelijke aanmaning ontvangen met een termijn van 14 dagen na de datum van de aanmaning
om alsnog aan de betalingsverplichting te voldoen met daarbij een opgave van de buitengerechtelijke kosten indien
Consument binnen die termijn niet aan zijn verplichtingen voldoet, alvorens zij in verzuim raakt.

9. Vanaf de datum dat Koper in verzuim is, zal M.C. Dienstverlening zonder nadere ingebrekestelling aanspraak maken op de wettelijke (handels)rente vanaf de eerste verzuimdag tot algehele voldoening en vergoeding van de buitengerechteli-
jke kosten conform artikel 6:96 BW te berekenen volgens de staffel uit het besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten van 1 juli 2012.

10. Indien M.C. Dienstverlening meer of hogere kosten heeft gemaakt die redelijkerwijze noodzakelijk zijn, komen deze
kosten in aanmerking voor vergoeding. Ook de gemaakte gerechtelijke en executiekosten zijn voor rekening van Koper.

Artikel 12 – Eigendomsvoorbehoud

1. Alle door M.C. Dienstverlening geleverde Producten, blijven eigendom van M.C. Dienstverlening totdat de Koper alle
navolgende verplichtingen uit alle met M.C. Dienstverlening gesloten Overeenkomsten is nagekomen.

2. Koper is niet bevoegd de onder het eigendomsvoorbehoud vallende Producten te verpanden noch op enige andere
wijze te bezwaren indien het eigendom nog niet volledig is overgegaan.

3. Indien derden beslag leggen op de onder eigendomsvoorbehoud geleverde Producten dan wel rechten daarop willen
vestigen of doen gelden, is Koper verplicht M.C. Dienstverlening zo snel als redelijkerwijs verwacht mag worden daarvan
op de hoogte te stellen.

4. Voor het geval dat M.C. Dienstverlening haar in dit artikel aangeduide eigendomsrechten wil uitoefenen, geeft Koper
reeds nu onvoorwaardelijke en niet herroepbare toestemming en machtiging aan M.C. Dienstverlening of door deze aan
te wijzen derden om al die plaatsen te betreden waar de eigendommen van M.C. Dienstverlening zich bevinden en die
Producten mede terug te nemen.

5. M.C. Dienstverlening heeft het recht om de door Koper aangekochte Product(en), onder zich te houden indien Koper nog
niet (volledig) aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan, ondanks een verplichting tot overdracht of afgifte van M.C.
Dienstverlening. Nadat Koper alsnog aan zijn verplichtingen heeft voldaan zal M.C. Dienstverlening zich inspannen om de
aangekochte Producten zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen 20 werkdagen, te leveren aan Koper.

6. Kosten en overige (gevolg)schade als gevolg van het onder zich houden van de aangekochte Producten komen voor
rekening en risico van Koper en zal op eerste verzoek aan M.C. Dienstverlening worden vergoed door Koper.

Artikel 13 – Garantie

M.C. Dienstverlening staat ervoor in dat de Producten voldoen aan de Overeenkomst, de in het Aanbod vermelde spec-
ificaties, bruikbaarheid en/of deugdelijkheid en de wettelijke regels/voorschriften ten tijde van de totstandkoming van de Overeenkomst. Dit geldt ook indien de te leveren Producten bestemd zijn voor het gebruik in het buitenland en Koper
van dit gebruik ten tijde van het aangaan van de Overeenkomst uitdrukkelijk schriftelijk melding heeft gemaakt aan M.C.
Dienstverlening. Voor Producten geldt een fabrieksgarantie.

Artikel 14 – Gebruiksvoorschriften Producten

1. Koper van Producten dient de voorschriften en instructies van M.C. Dienstverlening op te volgen.

2. Koper en derden dienen zich te onthouden van het zelf aanpassen en/of repareren van Producten.

Artikel 15 – Opschorting en ontbinding

1. M.C. Dienstverlening is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de Overeenkomst te ontbinden,
indien Koper de (betaal)verplichtingen uit de Overeenkomst niet of niet volledig nakomt.

2. Bovendien is M.C. Dienstverlening bevoegd de tussen haar en Koper bestaande Overeenkomst, voor zover deze nog niet
is uitgevoerd, zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden, indien de Koper, niet tijdig of niet behoorlijk voldoet aan de
verplichtingen die voor hem uit enige met M.C. Dienstverlening gesloten Overeenkomst voortvloeien.

3. Voorts is M.C. Dienstverlening bevoegd de Overeenkomst zonder voorafgaande ingebrekestelling te (doen) ontbinden
indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de Overeenkomst onmogelijk of naar
maatstaven van redelijkheid en billijkheid niet langer kan worden gevergd dan wel indien zich anderszins omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de Overeenkomst in redelijkheid niet mag worden verwacht.

4. Indien de Overeenkomst wordt ontbonden, zijn de vorderingen van M.C. Dienstverlening op Koper onmiddellijk opeis-
baar. Wanneer M.C. Dienstverlening de nakoming van de verplichtingen opschort, behoudt zij haar aanspraken uit de wet en Overeenkomst.

5. M.C. Dienstverlening behoudt steeds het recht schadevergoeding te vorderen.

Artikel 16 – Beperking aansprakelijkheid Producten

1. Indien het uitvoeren van de Overeenkomst door M.C. Dienstverlening leidt tot aansprakelijkheid van M.C. Dienstverlening
jegens Koper of derden, is die aansprakelijkheid beperkt tot de in verband met de Overeenkomst door M.C. Dienstverlening
in rekening gebrachte kosten tenzij de schade is ontstaan wegens opzet of grove schuld. De aansprakelijkheid van M.C.
Dienstverlening is in ieder geval beperkt tot het schadebedrag dat door de verzekeringsmaatschappij maximaal wordt
uitgekeerd per gebeurtenis per jaar.

2. M.C. Dienstverlening is niet aansprakelijk voor gevolgschade, indirecte schade, winstderving en/of geleden verlies,
gemiste besparingen en schade als gevolg van het gebruik van de geleverde Producten is uitgesloten. Voor Consumenten
geldt een beperking conform hetgeen is toegestaan op grond van artikel 7:24 lid 2 BW.

3. M.C. Dienstverlening is niet aansprakelijk voor en/of gehouden tot herstel van schade ontstaan door het gebruik van
het Product. M.C. Dienstverlening levert strikte onderhouds- en gebruiksinstructies die door Koper nageleefd dienen te worden. Alle schade aan Producten ten gevolge van het dragen en gebruiken is uitdrukkelijk uitgesloten van aansprakeli-
jkheid (hieronder verstaan gebruikssporen, gebruiksschade, valschade, licht- en waterschade, diefstal, vermissing etc.).

4. M.C. Dienstverlening is niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is of kan zijn van enig handelen of nalaten naar
aanleiding van (onvolkomen en/of onjuiste) informatie op de website(s) of van gelinkte websites.

5. M.C. Dienstverlening is niet verantwoordelijk voor fouten en/of onregelmatigheden in de functionaliteit van de website
en is niet aansprakelijk voor storingen of het om welke reden dan ook niet beschikbaar zijn van de website.

6. M.C. Dienstverlening staat niet in voor een juiste en volledige overbrenging van de inhoud van en door/namens M.C.
Dienstverlening verzonden e-mail, noch voor de tijdige ontvangst ervan.

7. Alle aanspraken van Koper wegens tekortschieten aan de zijde van M.C. Dienstverlening vervallen indien deze niet
schriftelijk en gemotiveerd zijn gemeld bij M.C. Dienstverlening binnen een jaar nadat Koper bekend was of redelijkerwijs
bekend kon zijn met de feiten waarop zij haar aanspraken baseert. Alle aanspraken van Koper vervallen in ieder geval een
jaar na het eindigen van de Overeenkomst.

Artikel 17 – Beperking aansprakelijkheid ten aanzien van installatiewerkzaamheden

1. Indien het werk na oplevering gebreken vertoont waarvoor M.C. Dienstverlening aansprakelijk is (gebleken), dient M.C. Dienstverlening in de gelegenheid gesteld te worden om de gebreken binnen een redelijke termijn weg te nemen, onver-
minderd de aansprakelijkheid voor schade ten gevolge van de gebrekkige oplevering, tenzij de kosten van herstel in geen verhouding zouden staan tot het belang van Koper bij herstel in plaats van schadevergoeding. M.C. Dienstverlening is niet
aansprakelijk voor gevolgschade in welke vorm dan ook, hieronder tevens verstaan bedrijfsschade, winstderving en/of
geleden verlies, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.

2. In geval van maatvoering is M.C. Dienstverlening niet aansprakelijk voor gevolgschade waaronder verstaan het bestel-
len van verkeerde materialen en/of fouten in materialen, het doen van (in)metingen.

3. Indien de (gevolgen van een) ondeugdelijke uitvoering van het werk te wijten is aan gebreken of ongeschiktheid van Producten afkomstig van Koper, komen de gevolgen voor rekening van Koper, tenzij M.C. Dienstverlening zijn waar-
schuwingsplicht heeft geschonden of anderszins met betrekking tot deze gebreken in deskundigheid of zorgvuldigheid tekort is geschoten. Ook is M.C. Dienstverlening niet aansprakelijk voor het vroegtijdig in gebruik nemen van een gedeelte
of het gehele werk door Koper.

4. Koper is aansprakelijk voor schade aan het werk als gevolg van door haar of in haar opdracht door derden uitgevoerde Werkzaamheden of verrichte leveringen. Ook schade voortvloeiend uit het gebruik van door Koper voorgeschreven materi-
alen en/of uitvoering van een van Koper afkomstig ontwerp, komt geheel voor rekening en risico van Koper.

5. Koper is voorts aansprakelijk voor verlies en/of diefstal van en/of schade aan de Producten, gereedschappen, materi-
alen en meer die M.C. Dienstverlening in het kader van de uitvoering van de Overeenkomst tijdens de uitvoering van de Werkzaamheden bij Koper gebruikt en/of heeft opgeslagen, waaronder tevens wordt begrepen schade ontstaan door
onvolkomenheden, mankementen en meer op de werklocatie.

6. M.C. Dienstverlening is niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is of kan zijn van enig handelen of nalaten naar
aanleiding van (onvolkomen en/of onjuiste) informatie op de website of die van gelinkte websites.

7. M.C. Dienstverlening staat niet in voor een juiste en volledige overbrenging van de inhoud van en door of namens M.C.
Dienstverlening verzonden e-mail, noch voor de tijdige ontvangst ervan.

8. Alle aanspraken van Koper wegens tekortschieten aan de zijde van M.C. Dienstverlening vervallen indien deze niet
schriftelijk en gemotiveerd zijn gemeld bij M.C. Dienstverlening binnen een jaar nadat Koper bekend was of redelijkerwijs
bekend kon zijn met de feiten waarop zij zijn aanspraken baseert. De aansprakelijkheid van M.C. Dienstverlening vervalt na
een jaar na het eindigen van de Overeenkomst tussen partijen.

Artikel 18 – Overmacht

1. M.C. Dienstverlening is niet aansprakelijk wanneer zij ten gevolge van een overmachtssituatie haar verplichtingen op
grond van de Overeenkomst niet kan nakomen, noch kan zij gehouden worden tot het nakomen van enige verplichting, indien zij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan haar schuld en noch kracht-
ens de wet, rechtshandeling of de in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt.

2. Onder overmacht wordt in elk geval verstaan, maar is niet beperkt tot hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, (i) overmacht van toeleveranciers van M.C. Dienstverlening, (ii) het niet naar behoren nakomen van ver-
plichtingen van toeleveranciers die door Koper aan M.C. Dienstverlening zijn voorgeschreven of aanbevolen, (iii) gebrekki-
gheid van zaken, apparatuur, programmatuur of materialen van derden, (iv) overheidsmaatregelen, (v) elektriciteitsstoring,(vi) storing van internet, datanetwerk- en telecommunicatiefaciliteiten (bijvoorbeeld door: cybercriminaliteit en hacking),
(vii) natuurrampen, (viii) oorlog en terroristische aanslagen, (ix) algemene vervoersproblemen, (x) werkstakingen in het bedrijf van M.C. Dienstverlening en (xi) overige situaties die naar het oordeel van M.C. Dienstverlening buiten haar inv-
loedssfeer vallen die de nakoming van haar verplichtingen tijdelijk of blijvend verhinderen.

3. M.C. Dienstverlening heeft het recht om zich op overmacht te beroepen, indien de omstandigheid die (verdere) na-
koming verhindert, intreedt nadat M.C. Dienstverlening haar verbintenis had moeten nakomen.

4. Partijen kunnen gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de Overeenkomst opschort-
en. Indien deze periode langer duurt dan twee maanden is ieder der partijen gerechtigd de Overeenkomst te ontbinden,

zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de andere partij.
5. Voor zover M.C. Dienstverlening ten tijde van het intreden van overmacht inmiddels gedeeltelijk haar verplichtingen
uit de Overeenkomst is nagekomen of deze zal kunnen nakomen, en aan het nagekomen respectievelijk na te komen
gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is M.C. Dienstverlening gerechtigd om het reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte separaat te factureren. Koper is gehouden deze factuur te voldoen als ware het een afzonderlijke Over-
Metselwerk Kozijnen Voegwerk Badkamers Gevelbekleding Dakisolatie Boeidelen eenkomst.

Artikel 19 – Risico overgang

Voor Consumenten geldt dat het risico van verlies of beschadiging van de Producten die voorwerp van de Overeenkomst
zijn, overgaat op Koper indien de Producten in de macht van Koper zijn verstrekt. Hiervan is sprake indien de Producten
zijn geleverd op het afleveradres van Koper.

Artikel 20 – Intellectuele Eigendomsrechten

1. Alle intellectuele eigendomsrechten en auteursrechten van M.C. Dienstverlening berusten uitsluitend bij M.C. Dienstver-
lening en worden niet overgedragen aan Koper.

2. Het is Koper verboden om alle stukken waarop de intellectuele eigendomsrechten en auteursrechten van M.C. Dien-
stverlening rusten te openbaren en/of te vermenigvuldigen, te wijzigen of ter beschikking te stellen aan derden zonder uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van M.C. Dienstverlening. Indien Koper wijzigingen wenst aan te
brengen in door M.C. Dienstverlening geleverde Producten, dient M.C. Dienstverlening expliciet akkoord te geven op de
voorgenomen wijzigingen.

3. Het is Koper verboden om de Producten waarop de intellectuele eigendomsrechten van M.C. Dienstverlening rusten
anders te gebruiken dan overeengekomen in de Overeenkomst.

Artikel 21 – Privacy, gegevensverwerking en beveiliging

1. M.C. Dienstverlening gaat zorgvuldig om met de (persoons)gegevens van Koper en bezoekers van de website(s). Indien
daarom gevraagd zal M.C. Dienstverlening de betrokkene hierover informeren.

2. Indien M.C. Dienstverlening op grond van de Overeenkomst dient te voorzien in beveiliging van informatie, zal deze
beveiliging voldoen aan de overgekomen specificaties en een beveiligingsniveau dat gelet op de stand van de techniek,
de gevoeligheid van de gegevens, en de daaraan verbonden kosten, niet onredelijk is.

Artikel 22 – Klachten

1. Indien Koper niet tevreden is over de Producten van M.C. Dienstverlening en/of klachten heeft over de (uitvoering van
de) Overeenkomst is Koper verplicht om deze klachten zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 7 kalenderdagen na de betreffende aanleiding die tot de klacht heeft geleid te melden. Klachten kunnen gemeld worden via info@mcdienstver-
lening.nl met als onderwerp “Klacht”.

2. De klacht moet door Koper voldoende onderbouwd en/of toegelicht zijn, wil M.C. Dienstverlening de klacht in behandel-
ing kunnen nemen.

3. M.C. Dienstverlening zal zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 7 kalenderdagen na ontvangst van de klacht in-
houdelijk reageren op de klacht.

4. Partijen zullen proberen om gezamenlijk tot een oplossing te komen.

Artikel 23 – Toepasselijk recht

1. Op elke Overeenkomst tussen M.C. Dienstverlening en Koper is Nederlands recht van toepassing. De toepasselijkheid van
het (CISG) Weens Koopverdrag is uitdrukkelijk uitgesloten.

2. In geval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan
steeds doorslaggevend. M.C. Dienstverlening heeft het recht deze algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen.

3. Alle geschillen, ontstaan door of naar aanleiding van de Overeenkomst tussen M.C. Dienstverlening en Koper worden
beslecht de bevoegde rechter van rechtbank Midden-Nederland, locatie Almere tenzij bepalingen van dwingend recht een
andere bevoegde rechter aanwijzen.

Almere, 1 maart 2023

Neem contact met ons op

Ontvang gratis advies van onze bouwspecialisten!
Vul vandaag nog ons contactformulier in en wij nemen snel contact met u op. Samen plannen we een gratis afspraak om uw wensen te bespreken. Vervolgens ontvangt u van ons een geheel vrijblijvende prijsofferte op maat.

Contactformulier

Werkspot.nl reviews

Wat anderen over ons zeggen!

Neem een kijkje bij onze klantreviews en ontdek hoe wij anderen hebben geholpen met metselwerk, voegwerk, badkamerrenovaties, gevelisolatie en meer. Hun ervaringen geven je een goed beeld van onze service en ons vakmanschap.

Heb je zelf een project afgerond met ons? Laat ons dan weten wat je ervan vond! Jouw mening helpt ons niet alleen om te verbeteren, maar kan ook anderen inspireren om voor ons te kiezen.